Kunjungan Briged Sarawak Pasukan Gerakan Am ( PGA Malaysia ) Ke Polda Kalbar

/ Rabu, 24 Mei 2023 / 08.06.00 WIB

POSKOTASUMATERA.COM - PONTIANAK - Dansatbrimob Polda Kalbar bersama dengan pejabat utama Satbrimob Polda Kalbar damping Wakapolda Kalbar menerima kunjungan silaturahmi rombongan Delegasi Ibu Pejabat Briged Sarawak Pasukan Gerakan AM (PGA) Malaysia. Selasa (23/05/23).

Dansatbrimob Polda Kalbar Kbp M. Guntur, S.I.K., M.H. besrsama dengan para pejabat utama Satbrimob Polda Kalbar mendampingi Wakapolda Kalbar Brigjen Pol. Asep Safrudin, S.I.K. menerima kunjungan silaturahmi dari rombongan Delegasi Ibu Pejabat Briged Sarawak Pasukan Gerakan AM (PGA) Malaysia di Mapolda Kalbar. 

Kegiatan kunjungan silaturahmi yang dilaksanakan oleh rombongan Delegasi Ibu Pejabat Briged Sarawak Pasukan Gerakan AM (PGA) Malaysia pada hari ini adalah untuk mempererat tali silaturahmi antara Polri dan Polis Kerajaan Malaysia. 

Perlu kita ketahuai Briged Sarawak Pasukan Gerakan AM (PGA) Malaysia ini merupakan pasukan khusus yang dimiliki oleh Polis Kerajaan Malaysia yang bertugas untuk menghadapi dan menindas semua jenis ancaman berintensitas tinggi (pemberontakan bersenjata) di Malaysia serta membantu tugas Angkatan Tentera Malaysia untuk menentang grilia komunis dan mencegah masuknya musuh ke negara mereka.

Komander Briged Sarawak PGA SAC Dr. Che Ghazali Bin Che Awang selaku komandan dari Pasukan Gerakan AM (PGA) Malaysia mengucapkan banyak terimakasih atas jamuan yang telah ditunjukan oleh Polda Kalbar kepada rombongan mereka pada hari ini. Komander Briged Sarawak PGA SAC Dr. 

Che Ghazali Bin Che Awang juga berharap semoga kunjungan silaturahmi rombongan Delegasi Ibu Pejabat Briged Sarawak Pasukan Gerakan AM (PGA) Malaysia ke Polda Kalbar pada hari ini dapat mempererat hubungan antara Polri dan Polis Kerajaan Malaysia. (PS/Red)



Sumber: Brimob Polda Kalbar

Komentar Anda

Terkini: